De aankoop en verkoop van onroerend goed is niet zelden een van de grootste financiële transacties die u in uw leven verricht. Het gaat dan ook samen met veel rechten en plichten. Met onze jarenlange ervaring in het vastgoed zijn wij bij uitstek de partij om u bij de koop en verkoop te adviseren en bij te staan in het geval van een geschil.
Onze advocaten begeleiden transacties, bijvoorbeeld bij de aankoop van één of enkele panden, maar ook bij grotere projecten als winkelcentra. Hierin voorzien we u graag van de nodige adviezen over uw rechten en plichten, het opstellen van de koopovereenkomst, specifieke bedingen en eventueel aanwezige huurders. Daarnaast hebben wij ervaring met procedures die onder andere betrekking hebben op de leveringsverplichting, gebreken, ontbindende voorwaarden en contractuele boetes. Zo kunnen wij u gedurende het hele traject met raad en daad bijstaan.
Een probleemloze overdracht van uw onroerend goed begint bij een goede koopovereenkomst. Hierin staan de afspraken die de koper en verkoper met elkaar maken. Het vormt de basis voor de overdracht van het eigendom. Mocht u vergeten om iets in het contract te laten meenemen, of staat het er niet helemaal goed in, dan kan dat grote gevolgen hebben. Voor dit juridisch document is specialistische kennis nodig. Wij helpen u graag als onafhankelijke partij met het beoordelen van de koopovereenkomst.
Behalve bij de aankoop door een particulier voor een door hem bewoonde woning, is een mondelinge overeenkomst ook geldig. Ondernemers kunnen dus met elkaar een mondelinge overeenkomst treffen over de koop/verkoop van een bedrijfspand. In tegenstelling tot de (ver)koop van een particuliere woning, geldt bij de koop van een bedrijfspand geen schriftelijkheidsvereiste. Toch zien we in de praktijk vaak dat er een bepaalde zekerheid wordt ingebouwd en men met elkaar afspreekt dat de aankoop of verkoop pas officieel is op het moment dat een koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend.
U wilt bij een aankoop of verkoop exact weten wat u krijgt, hetzij in onroerend goed, hetzij in aankoopbedrag. Hier wilt u geen onduidelijkheid over, maar dit moet goed worden geregeld. Wij wijzen u op de zaken die u over het hoofd kunt zien. Samen zorgen we ervoor dat zowel de koop als de verkoop voldoet aan de verwachtingen en dat ongewenste verrassingen worden voorkomen.
Zit u met een juridisch vraagstuk omtrent het (ver)kopen van onroerend goed? Dan kunt u bij ons kantoor, geheel vrijblijvend een adviesgesprek inplannen. Dit gesprek heeft u met een gespecialiseerde advocaat, die max. 30 minuten voor u vrijmaakt om uw kwestie te bespreken. U krijgt hierdoor snel duidelijkheid over wat wij voor u kunnen betekenen. Plan hier een adviesgesprek.